Ulvetime

Ulvetime er gudstjeneste i børnehøjde. Det er en særlig gudstjeneste for børn og deres voksne. Her er der plads til nysgerrighed, leg og barnetro.

Hver gang tager vi udgangspunkt i et aktuelt tema og giver børnene en fornemmelse af, at kirken er en del af den verden, de oplever andre steder i livet. Når det er jul på Amagerbrogade, er det også jul i kirken. Når det er halloween i børnehaven, er det også halloween i Ulvetimen. Når lyset vender tilbage fra en mørk vinter, taler vi også om lyset.

Vi møder børnene på deres præmisser. Voksne kan ofte have berøringsangst, hvor børn har et mere ligetil forhold til de svære følelser og store spørgsmål. Derfor er nysgerrighed og undren vores udgangspunkt, så børnene tages alvorligt og inddrages. Vi fortæller også børnene, at der er ting og begreber, som kristendommen kan være med til at sætte ord på, selvom det kan være svært at tale om. Vi er ikke bange for at tale om svære ting som døden.

Men Ulvetime er først og fremmest sjovt. Vi læser højt fra spændende historier, vi synger flotte sange, vi hygger os og spiser sammen. Hver gang har vi også en særlig aktivitet med tilknytning til dagens tema.

Ulvetime foregår hver sidste onsdag i måneden og starter kl. 17.00. Efter den korte gudstjeneste spiser vi sammen.

Det er gratis at deltage, og det kræver ingen tilmelding.

Ulvetime holder sommerferie i juni og juli, så der er der ingen børnegudstjeneste.

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev og få direkte besked om aktiviteter for børn i Sundby Kirke.

Børnegudstjenester